måndag 29 augusti 2011

Semester och lapptäcke

Semestern är nu slut, första dagen är arbetad. Jo, det gick rätt så bra- hela arbetsplatsen har flyttat så jag kände mig nästan som ny på jobbet. Tur är väl att jag har så rara kollegor! Nya fräscha lokaler bådar ju gott, kan jag tycka. Hösten blir nog bra.
Lapptäcket jag började med i början med sommaren är nu klart!
Jag använde ju gamla kökshanddukar av linne. Rutorna är 8x8 cm. Det är ju fantastiskt så många fina tyger de innehåller, vävda med lite olika strukturer.
Och de fantastiska små monogrammen är ju alldeles oemotståndliga.
För att få lite romantik på täcket gjorde jag en liten ram med blommigt tyg och snedslå av rödrutigt tyg fick vara det yttersta på täcket.
Jag tycker nog att jag känner mig riktigt nöjd.
Nu är det alltså dags för nya projekt. Jag har ännu inte bestämt vad men helt klart är att det blir något...
Ha en fortsatt härlig vecka.
Må så gott!





1 kommentar:

  1. Så snyggt, har aldrig sett det tidigare.. Kram från Mitas hantverk

    SvaraRadera