lördag 1 oktober 2011

Tröjan- igen

Så var den då klar; tröjan. Det var verkligen kul att sticka. För det första tog det mycket mindre tid än jag någonsin kunnat drömma om. För det andra blev jag väldigt nöjd med resultatet. Gåvans mottagare blev- tack och lov- också nöjd :)
Det var ju som sagt mönster genom hela tröjan och jag var lite rädd att jag skulle dra för mycket eller för lite men jag var nog orolig i onödan.
Nu säger dottern att hon vill ha en hon också...Får väl se hur det blir med det. Jag gillar ju att ha många projekt på gång samtidigt så det är väl i och för sig inte någon omöjlighet att det blir så.
Jag har nu hittat pärlorna igen och tänker mig att börja med smyckestillverkningen igen, något som jag saknat. Så jag hoppas kunna visa lite smycket här på bloggen snart igen.
Må så gott!

2 kommentarer:

  1. åååh vad duktig du är, så snygg stickad tröja! Tänk att kunna sticka & sy.. en vacker dag skall jag ge mig på det med, älskar stickat allt fr. rejäla raggisar till varma koftor :)

    Kram
    Tiina

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Så hyggelig at du har lagt igjen kommentar hos meg! Din pysselblogg er virkelig skjønn, og denne genseren tror jeg at jeg kjenner igjen - er det en islender, som vi har i Norge?

    Ha en fin dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvaraRadera