söndag 15 augusti 2010

Papier maché

Vi var i behov av en skål. Vad göra? Vi satte förstås igång och gjorde oss några skålar.
En upp och ned vänd skål fick tjäna som modell. Sen var det bara att blanda tapetklister och riva tidningar. Det blev en hel del kladdande, men vi hade kul!
Sen var det dags att måla skålen. Jag valde att dekorera min skål med decoupage- jag hade en så söt näsduk med romantiska rosor på. Det kunde jag inte motstå:
Tänkte att jag skulle använda den till att lägga armband odyl. i den. De blir väldigt stadiga och hållbara- bara man gör tillräckligt många lager förstås.
Må så gott!

1 kommentar:

  1. Hej hej! Är nyfiken på papier maché så det blev googlande, och så hamnade jag här =) Då kommer massa frågor förståss... Vilket "lim" använder du och vilken sorts färg målade du med efteråt. Skålen blev riktigt snygg! :)

    SvaraRadera