torsdag 12 augusti 2010

Paradhandduk

Jag hittade ett så vackert gammalt lakan när jag, min vana trogen, vandrade ett varv inne på Myrorna.

Det var så fint vitbroderi på, jag var bara tvungen att köpa det. Åkte hem och började sy direkt! Jag ville göra detta till en paradhandduk.
Resultatet:
Ja, på bilden syns inte vitbroderiet så mycket men det ska ju vara diskret. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Som synes på bilden så stämmer ju färgen på bården väldigt bra överens med mina fina kryddburkar också.
Jag blev ordentligt påhejad av familjens nyaste medlem under arbetet:
Ja, det är alltid kul med sällskap!

1 kommentar:

  1. Hei Maritte!
    Så vakker paradhandduken (pyntehåndkle, sier vi på norsk)du har sydd, og for en god ide det var! Jeg har noen gamle laken med hardangersøm, som er for gamle til å brukes, men kanskje ett av dem kan få nytt liv som paradhandduk?

    Klem Cathrine :-)

    SvaraRadera