onsdag 16 mars 2011

Virka filt med mormorsrutor

Det var nu längesen jag gjorde något inlägg här. Ska försöka bättra mig nu.
Har under den senaste tiden haft en del tid att sitta och virka, eftersom jag bröt min ena fot för några veckor sen... Detta har inneburit att jag suttit mest stilla, har ju inte kunnat springa omkring så mycket.

Jag blev så sugen på att virka något med mormorsrutor. Hittade en fantastiskt bra sida som förklarar detta på ett mycket pedagogiskt vis:
http://mormorsrutor.lindstromfamily.se/


Här är resultatet av min egen virkning:

 Jag samlade lite garner som jag tyckte passade ihop.
 Första och andra varvet på en ruta.
 Färdig ruta!
Här börjar det samlas några rutor. 
 Ja, sen är det bara att sammanfoga dem, och det blir en liten filt!
Må så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar