söndag 3 april 2011

Metallpyssel

Ett långt uppehåll har det blivit här i studion. Det har varit en del att ta tag i här i nya huset, flytta möbler och tapetsering. Nu börjar det ju också gå att ta tag i trädgården, något som jag längtat efter ett tag nu! Men nu är vi igång igen med nya pyssel. När kära dottern är här blir det emellanåt pyssel som jag inte tänkt mig. Hon är full av idéer, sånt som jag inte själv skulle komma på. Idag tog vi oss an ett projekt hon talat om ett tag. Vi tog fram najtråd, ståltråd och en tång.
 Sen skulle vi försöka få ihop ett kraftledningstorn...
Tanken var att en blomma skulle kunna klättra i tornet.
 Ja, man får döma själv hur resultatet blev. Men jag blev lite taggad, det var kul med metalltrådar. Jag tog och gjorde ett hjärta också. Något som kanske är lite mer jag.
Den tänkt jag hänga i dotterns rum, lite lagom romantisk...
Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar